EIRIK

Skuespiller / Musiker
Hovedinstrument / hovedfagområder: Teater / Piano
Biinstrument / bifagområde: Sang
Sjanger / stilart: besifringsspill, pop, rock, jazz, klassisk

3 år bachelorgrad i skuespillerteknikk ved Guildford School of Acting, England + 2 år Musikkteaterlinja ved Bårdar Akademiet i Oslo.

Eirik har spilt piano siden han var 5 år gammel, og har hele livet drevet med musikk og underholdning. Etter at han var ferdig med musikklinja ved Volda Vidaregåande Skule med piano som hovudinstrument, måtte han i kongens klær og tjene kongen i Hans Majestet Kongens Garde i Oslo. Deretter ventet 2 år på Musikkteaterlinja ved Bårdar Akademiet. Etter råd fra dramalærer Alexandra Myskova, søkte Eirik på Guildford School of Acting like utenfor London i England. Der hadde han 3 fantastiske år med nesten 20 forskjellige fag som skulle forme han som uttøvende skuespiller. Han forlot skolen med “Guildford School of Acting 2013 Graduates Film and Television award”.

I England har han hatt roller som Benedick i klassikeren Much Ado About Nothing av William Shakespeare, Rick i Six Degrees of Separation og Sir Mulberry Hawk i Nicholas Nickleby av Charles Dickens.

I løpet av tiden på Bårdar Akademiet og GSA, har han spilt mange forskjellige roller i like mange forskjellige genrer. Angel i norgespremieren på RENT på Chat Noir, Action i West Side Story og medlem av ensemblet på oppsetningen av Jesus Christ Superstar på Det Norske Teatret.

I tillegg til skoleoppsetninger har han deltatt på en rekke konserter og arrangement som enten pianist, sanger eller konfransier, bl.a som stand-in for NRK i Eurovision 2010 på Telenor Arena.

Eirik underviser ved MAYA Musikk & Kulturskole i:

• Piano
  • Musikkteori