AKSEL

Gitarlærer

Hovedinstrument / hovedfagområder: Gitar
Biinstrument / bifagområde: Piano
Sjanger / stilart: besifringsspill, pop, rock, jazz, viser, blues, improvisasjon

Axel er en gitarist, musikkprodusent og pedagog som har en bachelor i Jazz ved The New School i New York. Han har vært en del av musikkbransjen i både Norge og i New York og har derfor en dyp og allsidig musikkbakgrunn.
Axel er bandleder for sitt egen kvartett, som har opptrådt på flere kjente konsertsteder i New York, blandt annet Bowery Electric og Williamsburg Music Center. Han har også erfaring som assisterende lydingeniør ved Platinum Sound Recording Studios ved Times Square i New York. Har hatt opplæring i Logic Pro X, Ableton Live og Pro Tools.
Axel har hatt mye undervisningserfaring de siste 5 årene, fra gruppetimer på barneskoler til individuelle gitartimer for voksne. Han har en dyp forståelse av gitar, teori, hørelære, er også svært fleksibel og fokuserer først og fremst på kommunikasjon og motivasjon for å lære. Han tror på å lære om elevens preferanser og innlemme favorittlåtene deres i undervisningstimer.