KATHARINA

danseinstruktør

Katharina

Katharina er født og oppvokst i Bodø. Da hun var 10 år gammel begynte hun å danse Jazz ved Pis ballettstudio. Noen år senere begynte hun også på klassisk ballett og moderne dans. Hun ble tatt opp i Bodø ballettkompani og har vært med på flere oppsett og danseoppdrag med kompaniet.

Nå studerer hun siste år ved Norges dansehøyskole hvor hun spesialierer seg innenfor jazzfeltet. Katharina underviser hos oss i både jazz og klassisk ballett.

I sine klasser liker hun å ha fokus på danseglede, elevene skal ha det gøy i undervisningen samtidig som de lærer.

Mestringsfølelse og det at hver enkelt elev føler seg sett og ivaretatt av pedagogen er to viktige faktorer for Katharina når det kommer til undervisning.

Katharina underviser hos MAYA Musikk & Kulturskole i Barnedans, barneballett og Dansemiks / Hip Hop .