KINE

Hovedinstrument / hovedfagområder: Fløyte
Biinstrument / bifagområde: Sang , piano
Sjanger / stilart: Klassisk, pop, improvisasjon

Musiker og pedagog, med utøvende bachelorgrad i klassisk fløyte ved Institutt for musikk ved NTNU i Trondheim i 2011, og praktisk pedagogisk musikkutdanning, ved Barratt Due i 2014

Etter å jobbet som fløytelærer i Oslo kom hun etter inn på en utøvende videreutdanning i klassisk fløyte ved Escola Superior de Música de Catalunya i Barcelona i 2015.

Som utøver tilbake i Oslo spiller og synger hun i flere ensembler, i ulike musikksjangre som folkrock, indisk musikk og klassisk musikk.

Musikkpedagogiske mål for elevene hennes er å skape rom for å undre, utforske, utfordre og utvikle sammen, slik at alle får et godt eierskap til musikken og får uttrykke meninger, følelser og kreativitet!

Hun utvikler spennende konsepter og konserter!  Våren 2018 laget hun i samarbeid med andre  et konsertkonseptet – en musikkforestilling hvor man samplet elevenes musikk og laget lydlandskap fra skog, hav og by. Konserten inkluderte kostymer, scenekulisser og malerier fra elevene. Forestillingen spenner fra norsk folkemusikk på fjellfløyte og seljefløyte, innovativ flute-beatboxing, blues, klassisk repertoar, viser og popmusikk.

I desember 2017 var hun initiativtaker og produksjonsansvarlig for en popkonsert med ca 100 elever, kreative koreografier, kostymer, frisyrer og ansiktsmaling.

I tre år jobbet hun som formidler og ledet over 200 kreative musikkworkshops;  Kine jobbet i samme periode i ulike talentutviklings-programmer i kulturskoler.

I samarbeid med en filmprodusent har hun også utarbeidet musikkpedagogiske videoer på youtube.

Kine fokuserer på kreativitet for alle aldre og nivå, med grunnlag i musikken elevene liker best, noe som gir gode resultater og motiverte elever!