ADRIAN

Hovedinstrument / hovedfagområder: Kornett/trompet
Sjanger / stilart: Klassisk & Rytmisk

Adrian gikk musikklinjen på Stavanger Katedralskole. Han har i ettertid tatt et år på Musikkvitenskap v/Universitetet i Oslo og går nå sitt 3. år på Kandidatstudiet i Musikkpedagogikk, med fordypning i jazz-trompet, på Norges Musikkhøgskole i Oslo.

Musikk har alltid vært en stor del av Adrians oppvekst og hverdag. Fra han var liten har han alltid spilt i korps, som igjen førte til en klarere solistrolle – både innen klassisk og rytmisk musikk. Adrian spiller for tiden i ulike band, hvor alt fra blåserekke i et  plateaktuelle soul-bandet til å spille egenkomponert musikk i en jazzkvartett- for å nevne noe av det.

I tillegg til å bedrive en utøvende virksomhet i band og diverse frilans-oppdrag, underviser Adrian i trompet/kornett. Å arrangere og komponere musikk for ulike ensembler er også en viktig del av hans virke. Han jobber også som frivillig på festivaler og ulike jazzscener i Oslo, som gir han mye erfaring innen musikkproduksjon og det å leve som musiker.