CHRISTER

Sjangere: Jazz, populærmusikk, improvisasjon, rock/metal
Andre fagområder:
Bandundervisning, gruppeundervisning

Christer har en mastergrad i musikk fra Universitetet i Tromsø, 2 år Musikk i Skole på Lærerhøgskolen i Tromsø, 1 år på NISS, samt Praktisk-Pedagogisk utdanning innenfor musikk.

Han har vært en aktiv musiker i Tromsøs musikkscene de siste 8 årene, hvor han har jobbet som freelancer mens han har fullført sin utdannelse. Turnéer i inn og utland, kombinert med session arbeid for mange artister har gitt Christer en bred erfaring innenfor musikkfeltet. Nå har han flyttet til Oslo for å fortsette sitt arbeid her.

Han har jobbet som musikklærer i barne og ungdomskole, trommelærer for Tromsø Musikkskole, og ledet workshops for UKM.Han underviser også i div. perkusjon instrumenter bl.a. xylofon. Han er en positiv og dynamisk musikkpedagog.