YIGIT

Yigit

Hovedinstrument: Gitar

Yigit er utdannet som jazz-gitarist ved Music Academy International (Nancy) og American School of Modern Music (Paris). De siste årene har han spesialisert seg innenfor fretless/båndløs gitar, for å sømløst kombinere mikrotonal tyrkisk musikk sammen med jazz og moderne musikk. I dag livnærer han seg av å produsere musikk, samt ved å undervise. Han har spilt en rekke konserter i Norge og internasjonalt. I tillegg produserer han innhold på sosiale medier, under navnet Yeet Bey.

Yigit underviser elever i gitar, fretless/gitar, bass, og musikkproduksjon i Logic Pro ved MAYA Musikk & Kulturskole.

Han kom til Norge for to år siden og snakker flytende fransk, engelsk, tyrkisk, litt spansk og norsk, og underviser elever i alle aldre.