DOROTA

Tegne male kursleder

Kursleder i Tegning og Maling
Dorota er utdannet billedkunstner fra The Academy of Fine Arts i Warszawa, Polen og er Stipendiat fra Kulturministeriet i Warszawa.
Hun har også sin kunstutdannelse ved National Academy of Arts i Sofia, Bulgaria.

Her avla hun samtidig pedagogisk utdanning og har siden tatt lederutdannelse ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

Hun har bakgrunn fra kunst og konservatorarbeid / restaurering av ikoner, malerier og små møbler med egen virksomhet.

Dorota har mange års erfaring innen kunst og kulturbransjen .
Hun har jobbet i div. gallerier og har samarbeidet mye med skuespillere og innen teaterbransjen. Fra tidlig alder hadde hun egne maleprosjekter som ble presentert på en rekke utstillinger både i Polen, Danmark, Bulgaria og i Norge. Hun har også erfaring fra frilansarbeid som kulturformidler for SAIFF i Oslo og den Polske Skolen i sammenheng med Den Polske Ambassaden