JESPER

Biinstrument / bifagområde
 Sang
Sjanger / stilart
Jazz, rock, pop, blues, besifring, viser, improvisasjon

Jesper er en gitarist, vokalist og låtskriver. Han har siden han begynte å spille gitar i 2002 spilt sjangere som Jazz, rock, pop, blues, hiphop og folk, og i 2016 fullførte han bachelor i utøvende populærmusikk fra Westerdals Oslo ACT.  Han spiller for øyeblikket i  et  jazz/rock band og e t folkemusikk/  world music band, men fokuserer også på soloartistkarrieren med egenproduserte sanger (folk, pop).  Etter å ha spilt over 300 konserter de siste 6 årene på scener som bl.a. Nationaltheatret, Parkteateret, Kilden i Kristiansand og Byscenen i Trondheim, og med erfaring som musikklærer  ved diverse Musikk og kulturskoler, har Jesper opparbeidet seg en musikalsk kompetanse han lekent overfører i undervisningen sin.
“Det viktigste er at man motiverer eleven så musikk ikke blir noe man må gjøre, men noe man vil!”