EIVIND

Eivind

Hovedinstrument / hovedfagområder: Gitar
Sjanger / stilart: blues, pop, rock, funk

Eivind er 25 år gammel og studerer i skrivende stund en master i musikkvitenskap ved UiO. Fra tidligere har han en bachelor i musikkvitenskap fra UiO, samt et årsstudium i låtskriving fra NLA høgskolen Staffeldts. Gitar er Eivinds hovedinstrument, men han spiller også keyboard i flere bandprosjekter og har sunget i koret Kor Major.
Eivind har bred erfaring som utøvende musiker og har blant annet spilt på scener som Vulkan arena, Victoria (Nasjonal jazzscene) og Samfunnet Bislet. Med bandet LYX, der han er gitarist, spilte han to support-giger for a1 høsten 2019 for to utsolgte saler på Vulkan arena. Som låtskriver og gitarist i LYX har han også vært med på å skrive den offisielle låta til UKA i Ås 2020.

I bandet Villveis spiller Eivind rockegitar med høyt volum og mye energi. Villveis slapp nylig sin andre singel og gjestet i den forbindelse det legendariske programmet “Skumme Kultur” på Radio Nova.

Eivind brenner for å lære bort det han selv har tilegnet seg av kunnskaper i løpet av sin egen karriere som gitarist og er opptatt av å skape både motivasjon og mestringsfølelse hos eleven.

Undervisningen i gitar
– Eivind underviser i gitar for både nybegynnere og mer viderekomne i alle aldre. Undervisningen blir tilrettelagt for hver enkelt elev.

Gitarundervisningen kan for eksempel ta for seg:
– Grunnleggende teknikker og kunnskap om instrumentet
– Sologitar innen blues, funk og rock (for eksempel improvisasjon og å se nærmere på kjente soloer)
– Rytmegitar på både akustisk og el-gitar
– Enkel notelære, besifring (akkorder) og tablatur
– Låtskriving og arrangering av låter
– En innføring i hvordan man skrur god lyd på forsterker (el-gitar)
– Effektpedaler (el-gitar)

Sjanger:
Eivind underviser i blues, funk, pop og rock.