LIV KRISTIN

Pedagog

Hovedinstrument
Klassisk piano og kirkeorgel.
Biinstrument / bifagområde
 Musikkteori, samtidsmusikk, musikkteater.
Sjanger / stilart
  Klassisk,  besifring, viser, pop/rock, improvisasjon, samtidsmusikk m.m.

Musikkutdanning:

Bachelor (klassisk piano, faglærer) fra Konservatoriet i Kristiansand, utøvende klassisk piano fra Sibelius Akademiet (Finland), Kirkemusikk/orgel fra Norges Musikkhøgskole, mastergrad i musikkvitenskap fra UiO og Humboldt universitet (Berlin), studerer nå komposisjon ved Norges Musikkhøgskole.

Undervisningspraksis:

Har de siste 14 årene arbeidet som klaverpedagog ved siden av musikkstudiene, hatt en rekke privatelever og arbeidet som pianopedagog ved div. private musikk & kulturskole, samt Skien og Kristiansand kommunale musikkskole

Kunstneriske erfaringer som utøvende musiker / performer

Siste konserter:

Ishavskatedralen / Tromsø. 4 solokonserter, orgel.

Tønsberg Domkirke. Solokonsert, orgel.

Black Box / Oslo. Musikkteateroppsetning: Musikalsk regi & dramaturgi, samt utøver. Klaver og orgel og elektronikk.

Leck kirche / Tyskland. Solokonsert, orgel.

JMedelby kirche / Tyskland: Solokonsert, orgel.

Kulturkirken Jakob / Oslo. Musikkteateroppsetning: Musikalsk regi & dramaturgi, samt utøver. Klaver og orgel og elektronikk. Med støtte fra Norsk Kulturråd.

Kunstnernes Hus / Oslo: Musikkteateroppsetning: Musikalsk regi & dramaturgi, produsent samt utøver. Klaver og orgel og elektronikk. I regi av Kritikerlaget.

Festival for Ny Musikk, ”Happy Days- soundfestival” / Oslo. Pianist, performer, produsent.

De siste ti år har jeg holdt en rekke konserter, bl.a.:

Ibsenhuset, Kirkemusikkfestivalen i Kristiansand, Konservatoriet i Kristiansand, Sørlandets kunstmuseum 2002/03. Music Academy, Bydgoszcz, Polen 2002. Polskie Radio PIK, 2002. Sibelius Akademiet, Helsinki 2003. Griegakademiet, Bergen, 2003. Maria Kirche/Französisches Kirche, Berlin 2008. Humboldt Universität, Berlin 2008.

Deltatt på masterclasses bl. a. med:

Olivier Latry, David Sanger, Walter Hausig, Håvard Gimse, Leif Ove Andsnes, Kevin Kenner, Liv Glaser, Jiri Hlinka, Geir Henning Bråthen, Bart von Oort, Tuija Hakkila, Malcom Bilson, Håkon Austbøe, Arne Nordheim, David Singer.