REBECCA

Cellolærer

Hovedinstrument / hovedfagområder: Cello
Sjanger / stilart:  klassisk, blues, improvisasjon, pop, tango, rock

Rebecca er født i Hamburg, Tyskland og startet å spille cello som barn. Hun samlet mang musikkopplevelse som medlem av Mädchenchor Hamburg og forskjellige orkestre som Albert-Schweitzer Jugendorchester, Landesjugendorchester Bremen og Junge Norddeutsche Philharmonie. Etter å ha fullført videregående skole hadde hun private celloleksjoner med Tanja Tetzlaff i et år og startet sin bachelorstudium i 2013 på Prins Claus Conservatoire i Groningen (Nederland) med Jan Ype Nota.  Hun tilbrakte sommeren semester 2017 på et Erasmus-semester på Norges Musikkhøgskole i Oslo og  bestemte seg for å komme tilbake til Oslo etter å ha fullført sin bachelor i prestasjon og pedagogikk.

Hun er for tiden i sitt første år med masterstudier ved NMH.  For vintersesongen 2016/17 hadde hun et internship med Noord Nederlands Orkest i Groningen. I Februar 2018 var hun i finalen til høgskole konkurransen i Grachtenfestival i Amsterdam. Rebecca har deltatt i  masterclasses i Italia, Sveits, Østerrike, Tyskland, Norge og Nederland med brønn kjente professorer inkludert Troels Svane, Claudio Bohórquez, Xenia Jankovic, Amir Eldan, Michel Strauss, Christoph Richter, Torleif Thedeén, Mime Brinkmann og Reinhard Latzko.

Ved å undervise håper hun å bringe musikken nærmere sine elever  og hjelpe dem til å uttrykke seg med ulike typer musikk liker Rebecca å finne måter for alle studenter å nyte å lære cello.