MONA

Mona

Hovedinstrument: Sang
Biinstrument: Piano/tangenter
Sjanger: Soul, pop, rock, blues, jazz, storband, musikal, viser

Om Mona:

Ved siden av å være elev på den populære CVT- lærerutdanningen (Complete vocal technique authorized singing teacher) i København, har Mona 20 års erfaring som utøvende artist i inn- og utland. Jarle Bernhoft, Donkeyboy, Tone Damlie, Noora Noor, Elg, Vidar Busk er noen av mange etablerte artister Mona har jobbet og turnert landet rundt med. Hun har frontet utsolgte hus på Rockefeller og dukket opp på tv-skjermen i folkefavoritter som «Beat for Beat» og «Nettopp nå».

Mona har også musikkutdanning fra musikkvitenskap på Universitetet i Oslo, samt musikk årstudium fra høyskolen i Halden. Soul, pop, rock, blues, jazz, storband, musikal, viser og singer/songwriter er alle sjangre hun er godt bevandret med.

Mona vektlegger å legge opp timen etter elevens ønsker og behov. Formidling, kanalisering av indre trykk og å finne sin egen stemme står høyt i fokus i hennes timer.

Hun spiller gitar og piano og kan derfor også tilby nybegynnere undervisning i fingerspill på gitaren samt grunnleggende piano og musikkteori ved siden av hennes spesialiteter: vokalimprovisasjon og «power» stemmebruk dersom eleven ønsker det.