NORA

danseinstruktør

Nora er utdannet på Vågsbygd videregående skole og dro rett til Stavanger der hun fortsatte sin danseutdanning. 3 årig bachelor i utøvende dans med hovedvekt på moderne og samtidsdans, etterfulgt av ettårig praktisk pedagogisk utdanning på Universitetet i Stavanger. I forbindelse med bachelor dro hun 1 semester i New York. Der fikk hun danset og tatt anatomi og fysiologifag for dansere som gav ettersmak og førte til egne danseprosjekter som f.eks. “Det bevegende skjelettet” som skal på turne i den kulturelle skolesekken de neste 3 årene. Hun har også hatt sommerkurs og sommer-forestillinger med forestillingen “Sceletus”. Hun er kurset gjennom Les Mills og har også instruert i funksjonell trening som f.eks. styrke,, aerobic og pilates. Våren 2018 tok hun et emne i spesialpedagogikk med masterstudentene på grunn av hennes store interesse å gjøre dans tilgjengelig for alle, uansett nivå og funksjonsevne. Nå gleder hun seg til å undervise ved MAYA musikk og kulturskole.