STEFAN

Hovedinstrument: Fiolin/Bratsj

Biinstrument: Piano

Sjangere: Klassisk, opera, musikal, improvisasjon, pop/rock, etnisk/world music.

Stefan er fiolin- og brastsjspiller og har bachelor grad i fiolin fra ”Tsakalof”Conservatory of Ioannina i Hellas og bachelor grad i bratsj fra State Conservatory of Thessaloniki i Hellas. Han har nylig fått mastergraden i bratsj fra University College Ghent i Belgia og har også studert musikkvitenskap ved Aristotle University of Thessaloniki i Hellas.

Stefan tok sine første fiolintimer da han var syv år og han har lang og bred erfaring fra mange symfoniske- og kammerorkestraer og har samarbeidet og vært på turneer med velkjente musikere innen filmmusik rock og pop. Han har også lang erfaring innen undervisning av elever på alle nivåer. Han har undervist ved diverse musikkskoler og er i tilegg intruktør på Univeritetes Symfoniorkester i Oslo, vikar for Trondheim Symfoniorkester og Opera i Kristiansund.