THOMAS

Sangpedagog

Hovedinstrument : Vokal
Biinstrument: Piano
Sjanger / stilart: pop, jazz, soul, rock og musikal

Thomas  er 28 år og musiker fra Nord-Trøndelag. Han har årsstudium i musikkvitenskap fra NTNU og var i 2011-12 elev ved Trøndertun Folkehøgskole hvor han gikk jazzlinja med vokal som hovedinstrument. Thomas har vært vokalist og låtskriver i diverse jazz/funk-band, og er for tiden lead-vokalist i Storband.

Han er også en habil pianist, og underviser i rytmisk piano. Han akkompagnerer dessuten sine elever på piano og keyboard innenfor de fleste sjangre.  I undervisningen legger han særlig vekt på formidling, intonasjon og klangteknikk. Thomas har selv gått til sangpedagog i 7 år. Han vektlegger kunsten å utvikle både ferske og viderekomne sangere – det være seg til hjemmebruk eller kanskje en profesjonell karriere.