Dimitris

klarinettlærer

Hovedinstrument / hovedfagområder: Klarinett
Biinstrument / bifagområde: Saksofon, piano, blokkfløyte

Dimitris , født i Thessaloniki i Hellas, er en dirigent og klarinettist. Spouras har vunnet «The National Greek Conducting Competition» og dirigert mange orkestre og korps som bl. annet «The State Orchestra of Athens,» «The Russe Philharmonic Orchestra of Bulgaria,» «The Kamerorkest van het Noorden,» «Kongelige Norske Marines Musikkorps» og «Forsvarets Stabsmusikkorps.» I 2015 stiftet han «Antwerpen Camerata» som han i dag er dirigent og artistisk leder for. Han har spilt klarinett sammen med London Symfoniorkester ved en rekke anledninger, med mange anerkjente dirigenter som Daniel Harding, Gianandrea Noseda og Sir. Simon Rattle. I 2017 avsluttet han Masteren sin på «Guildhall School of Music & Drama» i London med graden «Distinction.» på Programmet «Orchestral Artistry Course», (et samarbeidsprosjekt med London Symfoniorkester,) Siden har han studert Orkester Dirigering på Norges Musikkhøyskole med Ole Kristian Ruud og Sigmund Torp.

Dimitris har bred erfaring som lærer både for unge og voksne i inn og utland. Han har lang undervisningserfaring som klarinettlærer og som piano og saksofon pedagog.