KRISTIAN

Hils på Kristian – en leken, engasjerende og lidenskapelig teaterpedagog.

Kristian har en Mastergrad i musikalteater fra Mountview Academy of Theatre Arts (London, England), en 3 års utdanning i musikalteater ved Bårdar Akademiet i Olso og 1 år ved Solbakken Folkehøyskole på Skarnes – musikk, dans, sang og teater.

Han hadde sitt første møte med scene og teater ved Fyllingsdalen Nye Teater i Bergen da var han 11 år gammel. Her fikk han prøve seg i roller som blant annet Tommy i “Folk og røvere i Kardemomme by” og Herman i musikalen “Olsenbanden på Circus”.
Han ble videre etterspurt av studentteateret “Immaturus” hvor han fikk sjansen til å spille gutten Olaf i Henrik Ibsen` stykke “Samfundets Støtter” før han bestemte seg for å søke seg inn på teaterskolen Vestlandske Teatersenter for barn og ungdom. Her ble han å se i en rekke oppsetninger, før han dro på folkehøyskole.

Bare 4 år etter skulle han være frilansende skuespiller, musikalartist og standup-komiker i England. Her jobbet han tett med sin agent, Georgina, som kapret han sin første profesjonelle jobb.

Han studerer også praktisk pedagogikk ved Kunsthøgskolen i Oslo (2021-2022).