LEVENTE

Hovedinstrument
piano,synth / tangenter
Sjangere
 klassisk, jazz, folk,  poprock, improvisert musikk, besifring.

Levente har 6 års studium i hovedinstrument,   musikkpedagogikk og direksjon ved Musikk høgskole og musikk konservatorium i Romania. Han jobber i dag som pianist, komponist, arrangør og pianolærer.

Aktiviteter/prosjekter/Jobberfaring:

Levente har  turnert med div. teater  og kor i Ungarn, Romania, Østerrike, Tyskland, Slovakia.  Holdt konserter og spilt på jazzfestivaler i Ungarn og Norge. Han har laget komposisjon for kirkemusikk, visuellkunst/kortfilm,  jazz og pop band.

Annet:

2016-             Pianolærer ved MAYA Musikk Kulturskole

2013-2015     Pianist ved Balletthøgskolen i Oslo

2012-2017     Pianoundervisning for barn og voksne, Oslo

2015-2017     Konserter og Jazzfestivaler i Molde, Kongsberg , Oslo

2012              Komponert hymne for åpningssermoni Ungdommens Bedmintonmes i Oppsal Arena og Komponist “Márton Áron” og “Szent Imre” Hymn, Romania

2010-2012     Fast spillested og diverse livescener i og rundt Oslo

2001              Bandleder og arrangør for teaterorkesteret( Nagyvarad-Oradea,  Romania)og turnee Bertold brecht -100 år Krig