MALIN

Biinstrumenter
Piano, akustisk gitar
Sjangere
Singer/songwriter, jazz, pop, musikal og viser

Malin er født og oppvokst i Stockholm. Hun har bodd i Norge de siste 5 årene. Hun flyttet først til Trondheim og tok en Bachelor i Musikkvitenskap der, og flyttet deretter til Oslo. Før bachelorgraden har Malin studert jazzvokal og improvisasjon på et høgt nivå på folkehøgskole i Sverige, deriblant Skurups Folkhøyskole.

Låtskriving er i tillegg en stor og sentral del av Malins musikalske aktivitet. Hun arbeider for tiden med plateinnspilling med soloprosjektet under eget navn. Der skriver hun all musikk og arrangerer for sitt band med besetningen vokal/gitar, cello og kontrabass. I tillegg spiller hun i en popduo der hun og en kollega skriver musikken sammen. Sommer 2016 var Malin i New York og tok et intensivkurs i Songwriting på New York University, og sommer 2017 en låtskriveruke på Rytmisk Konservatorium i København. Hun har også blitt tildelt arbeidsopphold gjennom Tekstforfatterfondet i deres kunstnerleilighet i Firenze der Malin bodde og komponerte i to uker i Februar 2017.

Utenom musikalsk aktivitet har Malin arbeidet mye med konsertserier og hatt styreverv i Jazzklubber, og arbeidet med booking og konsertgjennomføring. Der har hun fått mye god erfaring og bransjekunnskap.

Per i dag jobber hun frilans som artist, vokalist og låtskriver samt underviser.

Malin underviser ved MAYA Musikk & Kulturskole i

• Sang/vokal, alle nivåer