MARIA

Cellolærer

Hovedinstrument : Cello
Sjanger / stilart: klassisk, jazz, rock, tango, samtidsmusikk

Maria  begynte å spille cello da hun var 7 år. Hun studerte  10 år i “Centro Integrado Padre Antonio Soler” i Madrid. Hun har studert  deretter i fire år  Bachelor  i musikk utøving og pedagogikk ved Rotterdam Conservatory,  Nederland.  Etterpå tok hun mastergrad ved Norges Musikkhøgskole i Oslo med Aage Kvalbein og Audun Sandvik.

Hun har spilt i mange store festivaler som for eksempel Gergiev Festival (Rotterdam) Ultima Festival (Oslo) eller Oslo Connect.

Maria er en aktiv musiker som  spiller ofte konserter med forskjellige orkester og ensembler i Norge, Nederlands og Spania. Hun har sin egen strykekvartett  som har spilt i Kilden Teater (Kristiansand) og Slottskapellet ved Det kongelige norske slott.

Hun har undervist cello og solfege i Rotterdam International Music School i 3 år samt  private elever de siste seks årene.

Maria elsker å spille mange forskjellige musikk sjangere og hun liker å bruke det i undervisningen.

Maria har også studert piano i 4 år og  underviser på nybegynner nivå.