NANCY

Nancy

Nancy  er fra Trøndelag. Hun  har danset siden hun var syv år gammel og begynte i utgangspunktet å danse klassisk ballett ved Stjørdal Kulturskole. Et semester senere begynte hun på jazz i tillegg. Selv om jazz og ballett er det hun har danset mest gjennom årene, har hiphop også vært en stor glede for henne å kunne danse. Dermed er disse tre stilene de hun  har mest forhold til dags dato.

Nancy har vært danser for Opera Trøndelag for oppsett som Flaggermusen og Tryllefløyten. I tillegg til danseoppdrag som å holde workshop eller danser for diverse prosjekter.

Etter  videregående begynte hun  på Norges Dansehøyskole, og gikk ut med bachelor i jazzdans og pedagogikk. På disse tre årene har hun utviklet seg ekstremt som både danser og pedagog. Her har pedagogikken hovedsakelig vært på jazzdans gjennom tre år, men siste året tok hun  praksis for klassisk ballett også.

I timene hun underviser vil hun at elevene skal oppleve danseglede og mestring. Klassene bygges opp med øvelser rundt grunnleggende teknikk men slik at elevene også føler at de danser. Hun  legger vekt på å ha et godt og trygt klassemiljø, slik at elevene trives og føler seg ivaretatt. Det er viktig å kunne se hver enkelt elev og skape gode relasjoner.

Nancy underviser hos MAYA Musikk & Kulturskole i Barnedans, barneballett og Dansemiks / Hip Hop .