YING

Sangpedagog

Hovedinstrument / hovedfagområder: Sang

Biinstrument: Piano

Ying underviser ved MAYA Musikk & Kulturskole i Sang, Piano og musikkformidling.

Ying har 12 års klassisk utdanning innen musikk; 6 års utdannelse i musikkpedagogikk fra Kina samt 3 års studier i musikktolkning fra Sverige og 3 års studier i opera fra Statens Operahøgskole i Oslo. Hennes erfaring fra arrangering og gjennomføring av konserter og forestillinger har gitt henne god evne til å jobbe med fokus på kvalitet.
Nøkkelkvalifikasjoner:

Hun har tilegnet seg bred og god kulturforståelse samt innsikt og innlevelse i ulike karakterer som kunstner.

Andre beskriver henne som en motivert, oppmerksom og positiv person. Hun er er god til å se potensialer og muligheter i andre mennesker med fokus på utvikling.

Ying  er kvalitetsbevisst og trives i kreative fellesskap hvor man sammen kan skape resultater. Lidenskapelig opptatt av formidling og tolking av klassisk musikk.

Motiveres sterkt av faglig utvikling.

2002 – 2005  Statens Operahøgskole i Oslo    –     3-årig studium i opera
1998 – 2000  Musikhögskolan i Malmø           –      2-årig studium i musikktolking
1997 – 1998  Musikhögskolan i Gøteborg        –     1-årig studium i sang
1993 – 1996  Southwest University i Kina        –     Master Grad i “Vocal Performance and teaching”