ZSOLT

Slagverklærer

Hovedinstrument
Rytmiske slagverk – trommer, cajon, congas, latinsk slagverk.
Melodiske slagverk, marimba, vibrafon, xylofon.

Biinstrument : Piano/ keyboards, musikkteori, band – ensembler.

Sjanger / stilart: Pop, Rock, Jazz, Klassisk, Latin

Zsolt har en bachelor ved Musikk Akademiet Gheorghe Dima i Cluj-Romania, hvor han studerte klassisk slagverk som hovedinstrument. I tillegg har han PPU fra Norges Musikkhøgskole I Oslo. Han har 20 år undervisningserfaring i trommer, marimba, vibrafon, pauke, congas, piano og innen forskjellige stiller som pop, rock, jazz, latino eller klassisk musikk. Han undervise i alle aldre og nivåer. Han er en aktiv musiker, har hatt mange konserter inn- og utland.  Han har hjulpet mange elever til å forberede seg til opptakelsesprøver til høyere musikkutdanning.

Det viktigste for Zsolt er at elevene trives i timen, tør å være seg selv, kunne stille spørsmål og utfordre seg selv. Undervisningen innebærer bl.a.

• Dynamikk og variasjon i trommespill
• Forskjellige rytmer, breakes og fill-ins vil bli gjennomgått
• Virvelteknikk
• Standardgroover