JENNY KRISTINE

Jenny Kristine er utdannet musikalartist og danser fra Bårdar Akademiet i Oslo (2019-2022). De første to årene gikk hun linjen “Musikkteater, med fordypning i dans/sang”, med spesielt fokus på jazz og ballett. Avgangsåret gikk hun “kommersiell scenekunst”, med mer fokus på hiphop.

Hun har vært bakgrunnsdanser på Stjernekamp, var skuespiller i forestillingen “Pippi feirer jul” på Chateu Neuf i 2021 og jobber som musikalartist i Dyreparken i Kristiansand hver sommer.

Nå jobber hun aktivt som frilanser, både som danser, sanger og musikalartist ved siden av å undervise.

Som danselærer er hun opptatt av at elevene skal kjenne på mestringsfølelse og bygge opp selvtillit som danser. Hun vil se hver elev og tilpasse undervisningen så alle får kjent på dansegleden og samtidig utvikle seg til en bedre danser.