SIGURD

Hovedinstrument:  Trommer
Biinstrument:  Piano / Keyboards, Gitar, Sang, El-Bass
Sjanger / stilart: besifringsspill, pop, rock, jazz, musicals, klassisk, improvisasjon, viser, funk, soul, hip-hop, etnisk  / world music

Sigurd er en 23 år gammel musiker og pedagog med trommer som hovedinstrument. Han er utdannet faglærer i rytmisk musikk med bachelor fra Kristiansand ved Universitetet i Agder og har tidligere gått musikklinja ved Kongsberg videregående skole. Som trommeslager har Sigurd mange års erfaring med å spille konserter og turnéer, spille inn musikkalbum og lage musikk i forskjellige band innenfor mange forskjellige sjangre som pop, rock, funk, soul, hiphop og jazz. Musikalsk allsidighet og nysgjerrighet står også sterkt i form av å traktere flere instrumenter som piano, gitar, bass og vokal som han også underviser.

Som lærer ønsker Sigurd å se den enkelte eleven og slik gi meningsfylt musikkopplæring dermestring og lek er viktige momenter. Du får lære god grunnteknikk på instrumentet, musikkfra ulike sjangre (etter ønske) og får prøve deg på musikalsk improvisasjon!

Sigurd 2