SOLVEIG

Sangpedagog

Hovedinstrument / hovedfagområder: Sang
Biinstrument / bifagområde:  Piano
Sjanger / stilart: Klassisk, opera, pop, rock, jazz, folkemusikk, musikal og vise

Solveig Marie er fra Romedal i Stange kommune. Hun er utdannet sangpedagog fra Musikkonservatoriet i Stavanger og operasanger ved Operahøgskolen ved Kunsthøgskolen i Oslo. Etter utdannelsen har hun jobbet som sanger og sangpedagog.

Å bidra til at barn og unge får utvikle seg innen sang og musikk er noe hun brenner veldig for. Hun har lang erfaring med sangundervisning, både med enkeltelever og grupper, og med elever i alle aldre. Hun spiller også klaver, akkompagnerer sangelever og underviser nybegynnere i piano. Hun er veldig interessert i språk og instruerer bl. a. spansk, engelsk, tysk og italiensk.

I tillegg til å undervise ved MAYA Musikk- og Kulturskole underviser hun ved Stange Kulturskole.