Anders studerte musikk ved Høgskolen i Nesna, hvor han i tillegg gikk tok utdannelse som praktisk- estetisk faglærer. Men i stedet for skole ble det barnehagejobb på Anders, og han har jobbet i barnehage siden 2006. I 2015 fullførte han videreutdanning til barnehagepedagog. Han arbeider for tiden i en musikkbarnehage i Søndre Nordstrand, og har god erfaring i musikkarbeid med både små og eldre barn. Han har også band-erfaring både som trommis og synthist.

I musikkarbeidet sitt med barn er hans hovedfokus gleden i musikken. Han ønsker å formidle fellesskapet, mestringsfølelsen og skapergleden som musikk kan gi.

Anders underviser kurs i musikk fra livets begynnelse og musikkførskole hos MAYA Musikk & Kulturskole.

Hovedinstrument: Slagverk

Biinstrument: Piano, gitar.

Sjanger: Metal, rock, jazz.