EDITH

Edith

Edith er multikunstner og scenograf med mange års fartstid fra bl. a. NRK-TV, filmbransjen og teater inn- og utland. Edith er utdannet ved New York University innen Art Direction & Set Design (MFA), samt ved Statens Håndverks- og kunstindustriskole avd. Klær og kostyme/Kostymedesign (BA). Hun elsker å tegne og jobbe med hendene og holder jevnlig utstillinger både som tegnekunstner og som kunsthåndverker, spesielt innen tekstilfaget og kostymedesign. Edith er medlem av Tegnerforbundet, NBK og tidligere av Norske scenografer.

Edith har i en årrekke jobbet som kursleder for barn, ungdom og voksne med tegning, maling, scenografi, kostymedesign, masker, strikkedesign, også som adjunkt ved to av Oslos vgs skoler og sist som gjestelærer og høgskolelektor, scenografi og Art Direction.

Hun elsker å hente frem det kreative i oss alle, uansett bakgrunn og alder.