CLOI

Hovedinstrument / hovedfagområder: Sang
Biinstrument / bifagområde: piano og fiolin
Sjanger / stilart: klassisk, opera, pop, musicals, jazz, blues

Cloi er en klassisk sanger med bakgrunn fra klassisk sang, musikkteater og pop. Hun har en mastergrad fra Norges musikkhøgskole med klassisk sang som hovedinstrument. Hun underviser også i fiolin og piano i flere sjangere som klassisk, jazz, pop og musikkteater.

Hun jobber for tiden som musikklærer i Oslo. På masterstudiet hadde Cloi privilegiet å kuratere konserter og festivaler her i Oslo. Hun fikk også muligheten til å samarbeide og synge soloforestillinger med forskjellige musikere og dirigenter. Hennes masteroppgave har tittelen “Perceiving Music from an Eye of a Synesthete and Non-Synesthete” Et kunstnerisk forskningsprosjekt om visuell persepsjon av musikk fra en person med synestesi og person uten synestes. Cloi var stipendiat ved Klassikal Music Foundation og ble uteksaminert med utmerkelser (Cum Laude).

Hun kuraterte operakonserter og klassiske konserter og var en del av Philippine Opera Company sitt program for unge artister. Hun hadde mesterklasser fra forskjellige musikere, sopransangere og dirigenter fra forskjellige land som Susan Waters, Ellena Monti, Aleksander Vikolov, Katharina Padrok, Miyaku Shimizu, Ulrich Vogel, Roland Schubert og Rachel Andrist. Ved siden av klassisk sang har hun blitt trent og utsatt for å fremføre pop, broadway, crossover og jazzmusikk. Hun har lang undervisningserfaring med barn, unge, voksne og eldre.

Hun jobber også med div freelance prosjekter og samarbeider med både internasjonale og lokale artister.