EIVIND

Biinstrument: Piano
Sjanger: Musicals, Klassisk, Pop, Jazz, R&B, Rock

Musikkutdanning

• Masterutdannelse i Musical Theatre fra i London College.
  • Videre utdanning i komposisjon fra Norges Musikk høgskole.
  • Bachelor degree i Film scoring fra Berklee College of Music.
  • Diploma i Vocal training fra Guildhall School of Music i London.
  • Vokal pedagogisk utdannelse fra Barratt Due’s Musikk Institutt. I tillegg har Eivind masterutdannelse i logopedi.
  • Mastergrad i logopedi fra Universitetet i Oslo.

Bakgrunn og praksis

Eivind har bred erfaring både som komponist, utøvende sanger og sang pedagog. Opptrådt i inn og utland, bla. Royal Court Theatre i London. Og har undervisningserfaring bla. annet fra Guildhall School of Music i London og fra Berklee College of Music Boston og fra Oslo.

Eivind har spesialisert seg på Musical theatre, klassisk og populär musikk, og skriver og opptrer mye i disse genre.

• Akkompagnementsteknikk
  • Stemmetrening og vokal performance
  • Workshops i tolkning og vokalteknikk i ulike sjangre fra klassisk til pop/musikalteater.
  • Komposisjon/musikkteori

Eivind er født og oppvokst i Oslo. Musikk har alltid vært en viktig del av hans liv.  Han  vokste praktisk talt opp i sin mors musikkrom som også er sangpedagog og pianist. Han har lang og bred erfaring både som sangpedagog, logoped, komponist og utøvende sanger.

Han har spesialisert meg på god stemmebruk/stemmeteknikk og formidling. Han arbeider også som logoped med stemme/stemmevansker som spesialfelt. Han underviser også, samt holder kurs i songwriting og presentasjonsteknikk.

Eivind  underviser nybegynnere til viderekommende og profesjonelle. Han ønsker å utvikle eleven musikalsk med fokus på god stemmeteknikk og formidling. Hver elev er unik og bygger sin undervisning på dette prinsippet. Eleven skal oppleve timene som lærerike og verdifulle.

Alle elever og sjangre er velkomne.