NNENNAYA SOFIE

Nnennaya eller “Nenna” har danset hele livet, og startet selv på barnedans i en alder av 3 år. Gjennom oppveksten har hun trent et bredt spekter av stiler intensivt ved bl.a. Oslo kulturskole. Opp til 20 timer i uken med ballett, jazz, moderne, hip-hop, contemporary MM. Hun har også vært medlem i flere av kulturskolens kompanier, deres talent og fordypnings tilbud. Andre steder Nenna har trent/tatt kurs inkluderer Nordic black theatre, Bårdar akademiet, Rambert School og Pineapple studios i London.

Etter å ha gått danselinjen på VGS,  tar hun tar nå en BA i musikkteater ved Høyskolen Kristiania (tidligere musikkteaterhøyskolen).

Nenna har arbeidet som semiprofesjonell danser/musikalartist/instruktør i flere år, og bl.a. vært med å oppsetninger som “Putti plutti pott og julenissens skjegg” i Oslo spektrum, “Er mikrofonen min på?” for Det Norske Teateret, danset på NRK´s 17. mai sending foran slottet og danset på Barnekonvensjonens 30års jubileumssending. Hun har jobbet som aktør/danser/skuespiller for Tusenfryd og vært med på mye amatørteater i tillegg.

Erfaring med barn har Nenna mye av, hun har jobbet mye som dansenstruktør, for bl.a. Sagene IF og Be sporty AS. Hun har jobbet som lærerassistent for Sommerskolen i Oslo i tillegg til å ha jobbet i barnehage. I tillegg underviser hun også privattimer for mennesker i alle aldere!

I Nenna sine timer er hun opptatt av genuinitet. Hun vil selv si hun er sprudlende og en kommer alltid til å bli møtt med smil og varme hos henne! Hun vil at hennes timer skal være åpne for alt fra latter til gråt. Det er viktig at alle føler seg komfortable og sett!

Nenna kommer til å undervise i barnedans våren 2024, før hun flytter til London for å studere ved prestisjefulle Bird College, som har et rykte for å “mate” dansere rett til West end, Londons største musikaler, etter de er ferdige der.