ODA MARIA

Oda Maria har alltid hatt en brennende lidenskap for utøvende kunst, det å stå på scenen og foran kamera og å jobbe med regi. Hun har bred erfaring som sanger, skuespiller, danser, modell, musiker og konferansier.

Etter tre år på musikklinjen på Vågsbygd VGS med piano som hovedinstrument gikk hun ett folkehøgskoleår på musikkteaterlinjen. Dette inspirerte henne til å  søke seg inn på kunstskolen Lasalle College of the Arts i Singapore hvor hun etter 3 år oppnådd Bachelorgrad i musikalteater i 2012.

Oda har jobbet mye med ungdom og barn. Hun har bl.a undervist på SFO og som lærervikar ved Majorstuen skole og 2 år som dramalærer i Singapore. Sommeren 2012 spilte hun i en L.A.-produsert «zombie versus robots»-film i Malaysia mot åttitallshelten Dolph Lundgren med Christopher Hatton som regissør. Filmen er nylig sluppet i statene, Asia og enkelte europeiske land b.a. Tyskland. Her  fikk hun trening i planlegging og ledelse som dramalærer ved James Cook-universitetet i Singapore, hvor hun underviste i teater / drama i 2 år.

Oda Marie har vært skuespiller i en rekke musicals og teateroppsetninger, bl.a musicalen We will Rock You (2008), « Per Gynt» hvor hun hadde rollen som Ingrid og Anitra og i Musikalen» The Boys from Syracuse» og i Cornelius Wreesvijk Cabaret hvor hun medvirket som sanger, skuespiller og danser. Hun var konferansier i Ungdommens Kulturmønstring landsfinale i 2008.