PER DANIEL

Hovedinstrument / hovedfagområder: Musikkproduksjon
Biinstrument / bifagområde: Gitar, piano, bass og trommer
Sjanger / stilart: besifringsspill, pop, rock, jazz, blues, klassisk

Per Daniel er utdannet musikkprodusent og musiker. Han gikk på musikklinja på Gjøvik videregående skole hvor han spilte klassisk gitar, og tok senere en bachelorgrad i utøvende musikk med laptop som hovedinstrument ved Universitetet i Agder. Etter noen år med konserter og utgivelser med ulike prosjekter flyttet han til Bergen hvor han tok PPU (Praktisk Pedagogisk Utdanning)  ved Griegakademiet, og skriver nå en masteroppgave om improvisert, elektronisk musikk på Musikkvitenskap ved Universitetet i Oslo.

Som lærer prioriterer Per Daniel elevens glede av musikk fremfor alt annet. Han tror sterkt på at en blanding av mestring og utfordring er nøkkelen til å hjelpe elevene med å nå sine musikalske mål på en engasjerende og vellykket måte. Hans mål er å skape et trygt læringsmiljø som er skreddersydd for å møte hver enkelt elevs ferdighetsnivå og ambisjoner.

Han er en allsidig musiker med erfaring fra en rekke sjangere. I tillegg til hovedfagområder som musikkproduksjon, improvisasjon og låtskriving, underviser han viderekommende elever på gitar, og nybegynnere på bass, piano og trommer.