LENA

Tegne lærer

Kunstner og spesialpedagog som jobber med maleri, tegning, skulptur og keramikk. Lena har jobbet som kunst og håndverkslærer på flere skoler i Norge på barne og ungdomstrinnet. Hun er utdannet pedagog og spesialpedagog på Tallin Pedagogical College. Hvor hun også er utdannet keramiker. Hun har drevet egen kunstskole for barn i Estland i 10 år. Studert skulptur ved Oslo Fri-akademi. LenA har vært elev og assistent hos billedkunstneren Master Algrim i fire år. Hun har vært på flere lange studieturer i Firenze og Carrara Italia. Hun har deltatt på en rekke utstillinger i inn og utland.

LenA har drevet egen kunstskole for barn i Oslo siden 2016.

Hun har utviklet en spesiell metodikk i kunst-undervisningen spesielt tilpasset barn innen tegning, maling og skulptur. Dette er et resultat av mange års erfaring med kunst-undervisning hvor man stimulerer til den skapende prosessen i barnet, slik at de på en leken, spennende og fantasifull måte lærer seg å like nye utfordringer.

Undervisningen er individuelle tilpasset og krever ingen forkunnskaper eller spesielle ferdigheter.