STEFANO

Hovedinstrument / hovedfagområder: Gitar
Sjanger / stilart: Pop/rock, blues and jazz

Stefano ble født og oppvokst i nærheten av Milano i Italia. Han begynte å spille gitar da han var 11 år gammel, og var tidlig lidenskapelig opptatt av musikk. I årene som fulgte, ble han med i ulike prosjekter som spente fra pop/rock til låtskriving og etnisk musikk.

I tenårene utviklet han en lidenskap for jazz, noe som førte til at han reiste rundt for å studere. Etter ett år i Milano begynte han på den prestisjetunge institusjonen Siena Jazz University. I løpet av tiden i Siena opptrådte han ofte med lærere og studenter ved skolen (Cantiere Internazionale d’Arte Montepulciano, Barga Jazz Festival, Sarteano Jazz …). Han ble uteksaminert ved Siena Jazz i oktober 2021 med en avhandling om bassløse ensembler i jazzhistorien, etterfulgt av en fremføring av originalmusikk for elektrisk gitar, trompet, tenorsaksofon og trommer.

Siden august 2022 har Stefano  studert på masterstudiet i utøvende musikk (improvisert musikk/jazz) ved Norges Musikkhøgskole i Oslo. Parallelt med universitetskarrieren fortsetter han å spille inn og opptre med ulike prosjekter, og er mest interessert i å komponere og spille originalmusikk.

På MAYA Musikk & Kulturskole underviser han i viser, pop/rock, blues og jazzgitar, både elektrisk og akustisk, til elever på alle nivåer.

Stefano