PETRA

Hovedinstrument / hovedfagområder: fløyte
Biinstrument / bifagområde: Piano, blokkfløyte
Sjanger / stilart:

Født og oppvokst i Slovakia, begynte hun å spille fløyte da hun var 11 år gammel. Senere gikk hun på kirke-konservatoriet i Bratislava, Slovakia, der hun ble utdannet med utmerkelser og fikk en grad i fløytemusikkutøvelse og pedagogikk.

Petra har bodd i Norge i tre år, fullførte en bachelorgrad i fløytemusikkutøvelse ved Universitetet i Agder. Hun studerer for øyeblikket mastergrad i musikkutøvelse og forskning ved Norges Musikkhøyskole. Hun har også mastergrad i orkesterakademi ved Universitetet i Agder.

I løpet av studiene arbeidet hun som musikklærer med spesialisering innen tidlig barndomsmusikkopplæring, i tillegg til vanlig musikkundervisning, og har dermed to års erfaring innen feltet. Hun underviser i fløyte, blokkfløyte, piano og musikkteori.

Petra har deltatt i mange konkurranser og mesterklasser innen ulike emner relatert til sitt spesialområde, som tolkningsseminarer, pedagogiske og metodologiske klasser, introduksjon til Alexander-teknikken og mesterklasser innen musikalsktolkning av barokk.

Hun underviser på norsk, engelsk og slovakisk.