ELIZABETH

Hovedinstrument / hovedfagområder: Piano
Biinstrument / bifagområde: Sang
Andre fagområder: låtskriving og musikkproduksjon
Sjanger / stilart:
besifringsspill, pop, rock, jazz, klassisk

Elizabeth er utdannet ved Universitetet i Agder på studiet utøvende rytmisk musikk med spesialisering i låtskriving. Hun har også studert utøvende klassisk musikk ved Universitetet i Stavanger. Med lang bakgrunn som klassisk skolert pianist trekker Elizabeth inn mye av kunnskapen hennes fra klassisk musikkundervisning inn i egen undervisning, uansett sjanger. Elizabeth har erfaring med flere sjangerområder og er aktiv i flere band, og jobber som frilansmusiker og komponist i tillegg til å være pianolærer. I timene til Elizabeth vil det settes fokus på grunnleggende teknikk, musikkteori og noteopplæring, forståelse av musikalske begreper, aktiv lytting og gehørtrening, samt komposisjonsverktøy – dette kan tilpasses etter elevens ønsker og behov. Noe av det viktigste for Elizabeth i undervisningen er at eleven har det gøy og får utfordret seg selv, i tillegg til å motivere og inspirere eleven til å utvikle ferdighetene sine og nå målet sitt. Ved siden av piano som hovedinstrument er sang hennes biinstrument, for øvrig er låtskriving og musikkproduksjon hennes hovedfagområder .

Som lærer kan Elizabeth tilby undervisning i alle aldre for nybegynnere, viderekommende og de på mer avansert nivå.
Hun kan undervise på norsk og engelsk.