LUIS MIGUEL

Biinstrument / bifagområde: Piano, keyboard, fiolin, gitar, el-gitar
Sjanger / stilart: Klassisk, samtidsmusikk, pop/rock, skotsk musikk, tango, mm

• Musikkutdanning:
    • Han begynte å studere cello i “Conservatorio Profesional de Música de Vigo” i Spania. Deretter flyttet han til Portugal for å fortsette å studere ved “Escola Profissional de Música de Espinho” i 7 år.
    • Luis har fire-år bachelor som utøvende musiker ved “Royal Conservatoire of Scotland”.
    • Han studerer for tiden  Praktisk-Pedagogisk Utdanning ved Norges Musikkhøgskole (NMH).

Luis begynte å spille instrumenter da han var 3 år gammel. Fra fiolin til piano og senere cello som ble hans hovedinstrument fra han var 7 år gammel.

Han har studert med veldig anerkjente cellister som Romain Garioud, Elizabeth Wilson, Claudio Bohórques og David Geringas. Han har spilt i mange festivaler rundt Europa som  “Les Estivales d’ArtenetrA” i Frankrike, “Rutesheim Cello Festival” på Cello Akademie Rutesheim i Tyskland, “Shostakovich String Quartet Festival” med Brodsky Quartet i Skottland og “Festival internacional de Música de Espinho” i Portugal. Luis har jobbet med mange orkestre i flere land, har undervist fiolin, piano, cello og musikkteori i Portugal, Skottland og Spania, og har spilt sammen med eventbyråer.

Luis kan også undervise i piano, gitar, el-gitar og fiolin på nybegynner og litt videregående nivå.