PER

Biinstrumenter
  gitar, bass, piano
Sjangere
 jazz, blues, , pop/rock, viser besifring og akkorder/improvisasjon

Per har utdanning fra Musikklinja på Svgs, Toneheim folkehøgskole og har en Bachelor i utøvende improvisasjon fra Musikkhøgskolen. Han har 18 års erfaring med musikk og samspill og har jobbet i omtrent 12 år som profesjonell musiker. Han har gitt privatundervisninger som trommeslager de siste 3 årene og har selv studert hos et flertall av dyktige lærere.

Bak trommene kan Per tilby undervisning for nybegynnere, viderekommende og de på mer avansert nivå. Fokuset vil alltid være på elevens ønsker, musikksmak og intensjoner bak trommene med et mål om å forme ditt personlige uttrykk.  Her kan du få dypere forståelse i rytmisk musikkteori, spilling og teknikk og om du har et band du vil virkelig vil løfte med trommespillet ditt, kan undervisningen tilpasses rundt dette.

På gitar kan han veilede nybegynnere i det grunnleggende. Om du er viderekommende og ønsker å utvide repertoaret ditt, eller en sanger som vil kompe deg selv bedre eller mer variert, sitter han på masse erfaring i nettopp dette. Om du er viderekommende, vil undervisningen gå ut på å forme og å løfte ditt personlige uttrykk og å finne kort vei til inspirasjon. Tilbyr også musikkteori i undervisningen om det ønskes.

På bass tilbyr Per undervisning for nybegynnere og viderekommende med fokus på komping. Her vil også undervisningen formes rundt deg og dine ønsker. Om du har et  band du ønsker å jobbe med arrangementer til, kan undervisningen baseres på det om ønskelig.

På Piano som på gitar, vil Per veilede deg som nybegynner eller viderekommende i alt det grunnleggende som teknikk, aktiv lytting, harmonisk og melodisk forståelse,  øvingsteknikker/rutiner og om du vil ta det til bruk i låtskriving oppfordres det og undervisningen kan bli tilrettelagt rundt dette selvfølgelig.

Her er fokuset alltid på lystbetont læring! Musikk skal få deg til å føle deg bra, både når du hører på det og når du spiller selv. Derfor er det særlig viktig at det også gjelder når du lærer!