KJERSTI

Bi-instrument : Piano
Sjanger /stilart : Klassisk, musikal, viser, pop, soul, gospel

Musikkutdanning

Kjersti har  bachelorgrad  fra HiOA i Teater og dramakommunikasjon og har også utdannelse fra Bårdar Akademiet i Oslo ved musikal/teater linjen.

Hun gikk musikk, dans og drama på Stange videregående skole med fordypning i sang og bi-instrument piano, og tok senere teater linjen ved Hedmark teaters musikalskole.

Bakgrunn og praksis

Etter endt utdannelse har hun jobbet i Kulturskolen på Kongsvinger som sangpedagog og som  instruktør i teater for barn og ungdom, og  vært skuespiller/sanger sammen med barna i Kulturskolens oppsetninger i Rådhusteatret. Hun underviser også  nybegynnere i  piano. Kjersti har spilt piano hele livet og trives veldig godt med å akkompagnere andre og seg selv.

Kjerstis liv har vært preget av sang, teater og musikk. Hun begynte tidlig i kor, og sang i band på barneskolen og  deltok på alle kulturmønstringer og arrangementer der hun fikk muligheten til å synge.  Hun har deltatt i utallige revyer og musikaler(Grenserevyen, Cabaret, A touch of Broadway, Annie) visekonserter(Den kulturelle spaserstokken, Allsang-konserter osv) barneforestillinger (Astrid Lindgrens verden, Prøysen,1,2 juletre, osv)  vandreteaterforestilliger (Elvelangs, Spor) og gallaer (Glåmdalens artistgalla).

For tiden er Kjersti med på en Elvis-turne rundt det ganske land sammen med artister som Stephen Ackles, Pål Flaata og Vidar Busk.