DANIEL K.

Pop & rock, Jazz
Andre fagområder
Komposisjon, bandundervisning, låtskriving, musikkteori

Daniel er gitarist og har en bachelor fra The Liverpool Institute for Performing Arts (Paul McCartney-skolen).
Han gikk på musikklinjen på Sandefjord videregående skole med fokus på jazz-gitar og tok senere et årsstudium i musikk på Høgskolen i Hedmark hvor han også jobbet som gitarpedagog, samt et år med Jazz på Trøndertun folkehøgskole.

Han har spilt i Norge og England med samtlige band, mest merkbart Cloud som i 2011 vant Demotape-prisen som ”Årets Undergrundsband”, spilte på Slottsfjellfestivalen og har hatt flere turnéer i Norge og England. Han er også komponist og jobber med å skrive musikk til kortfilmer og spill.

Etter utdannelsen har Daniel i tillegg til freelancemusiker også jobbet som gitarpedagog med fokus på pop/rock og jazz.’‘.Han har spilt på flere festivaler, inkludert Slottsfjell (2012), Threshold (2014), 2UBE EXTRA (2015) og Kongsberg Jazzfestival (2015)

* Vært på fem Norgesturneer igjennom øst-, vest- og sør-Norge.

* Utgitt 5 singler på eget label, ’Cord ReCloudings’

* Komponert musikk til visuelt media som kortfilmer, youtube-serier og spill.