SIGRID

Fløytelærer

Hovedinstrument : Fløyte

Sjangere: Klassisk, pop, jazz, improvisasjon, vise, folkemusikk

Sigrid har jobbet i Kina og Norge de siste 8 årene som utøvende fløytist, musikklærer og instruktør. Hun har mastergrad fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og bachelor inkludert praktisk pedagogisk utdanning fra Trondheim Musikkonservatorium.

Hun har spilt med anerkjente orkester i Asia som Macau og Guangzhou symfoniorkester, turnert med kammermusikk ensembler til blant annet Hong Kong, Taiwan og Japan. Som lærer har hun mange års erfaring fra kulturskoler i Norge og britiske og amerikanske internasjonale skoler i Kina. Sigrid underviser i klassisk fløyte, og drar ofte inn andre sjangre som pop, jazz og folkemusikk som inkluderer gehørtrening og improvisasjon. Det er viktig å balansere teknikk, repertoar og spilleglede – en inspirert elev med musikkglede er det beste grunnlaget for videreutvikling!